Procedura de decontare a sumelor către angajatori
Modalitatea de restituire a diferenţei dintre indemnizaţiile de concedii medicale şi contribuţia pentru indemnizaţii
Sumele reprezentând indemnizaţii, care se plătesc asiguraţilor şi care, potrivit prevederilor OUG 158/2005, se suportă din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, se reţin de către plătitor din contribuţiile pentru concedii şi indemnizaţii datorate pentru luna respectivă.
Sumele reprezentând indemnizaţii plătite de către angajatori asiguraţilor, care depăşesc suma contribuţiilor datorate de aceştia în luna respectivă, se recuperează din contribuţiile datorate pentru lunile următoare sau din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate din creditele bugetare prevăzute cu această destinaţie, în condiţiile reglementate prin normele de aplicare a OUG 158/2005.
În conformitate cu prevederile Ordinului comun al Ministrului Sănătăţii nr. 526 /16.05.2006 şi al Preşedintelui CNAS nr. 213/09.05.2006, pentru recuperarea sumelor reprezentând indemnizaţii achitate care depăşesc obligaţia lunară de plată a contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, angajatorul va depune la compartimentul de specialitate al CASJ Sibiu, cererea de recuperare conform modelului prevăzut în anexa 12.
Documente necesare la depunerea cererii de recuperare pentru concedii medicale:
• cererea de recuperare a sumelor pentru concedii medicale completată în două exemplare;
• copie după declaraţia/declaraţiile privind evidenţa obligaţiilor de plată către bugetul FNUASS pentru concedii şi indemnizaţii din luna / perioada cuprinsă în cererea de recuperare;
• centralizator privind certificatele de concediu medical aferente lunii pentru care se solicita recuperarea sumei;
• dovada achitării contribuţiei (după caz) pentru concedii şi indemnizaţii pentru perioada anterioară pentru care se solicită restituirea, care se va face prin certificatul de atestare fiscală, fie cu un alt document eliberat de ANAF care să ateste plata la zi a contribuţiei de concedii şi indemnizaţii.
.
Legislaţie referitoare la concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate: OUG158/2005, Ord. 60/32/2006, Ord. 125/233/2006, Legea399/2006, OUG 91/2006,Ord.830/2007, OUG 118/2008, OUG 36/2010, Ord. 470/2010, OUG 13/2010,Ord.471/2010.
Legislaţia referitoare la concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate:
- NORME de aplicare a prevederilor OUG 158 din 2005
- ORDONANTA DE URGENTA nr. 158 din 17 noiembrie 2005
- ORDIN nr. 60 _32 din 27 ianuarie 2006
- ORDIN nr 233 _125 din 14 martie 2006
- LEGE nr. 399 din 30 octombrie 2006
- ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 91 din 22 noiembrie 2006
- ORDIN nr. 830 din 23 aprilie 2007.doc
- ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 118 din 1 octombrie 2008
- ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 13 din 23 februarie 2010
- ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 36 din 14 aprilie 2010
- ORDIN nr. 470 din 11 mai 2010
- ORDIN nr. 471 din 11 mai 2010